مسجدی که با عنایت رهبری در دوران رژیم ستم شاهی بنا شد 

مسجدی که با عنایت رهبری در دوران رژیم ستم شاهی بنا شد 

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
موسی مطهری گفت: بنای اولیه مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری جیرفت با کمک مالی مقام معظم رهبری در دورانی که ایشان توسط رژیم ستم شاهی در جیرفت بودند در زمینی به مساحت تقریبی ۲۵۰ متر مربع ساخته شد.

«موسی مطهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: بنای اولیه مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری جیرفت با کمک مالی مقام معظم رهبری در دورانی که ایشان توسط رژیم ستم شاهی در جیرفت بودند در زمینی به مساحت تقریبی ۲۵۰ متر مربع ساخته شد.

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری جیرفت افزود: شهریور سال ۵۷ مصادف با ماه مبارک رمضان بود که حضرت آقا به دعوت حجت الاسلام سید محمد علوی از روحانیون مبارز انقلابی به روستای ساغری تشریف آوردند و پس از ایراد سخنانی کوتاه، هزینه ساخت و تکمیل بنای اولیه مسجد را پرداخت کردند.

وی بیان کرد: به برکت قدوم مبارک رهبری، مسجد ساخته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام جماعت در این مسجد مستقر شده و همواره نماز های یومیه به جماعت برگزار شده و علاوه بر آن کلاس های آموزش قرآن کریم و احکام نیز برگزار می شد.

مطهری ابراز کرد: سال ۱۳۸۷ با توجه به زلزله بم که رخ داده بود تقریبا بنای اولیه این مسجد فرسوده شده و در حال تخریب بود بنابراین پس از اخذ مجوز کتبی از امام جمعه وقت، بنای قبلی تخریب شد و بنای فعلی در سال ۱۳۸۷ هم زمان با تاسوعای حسینی در حد ۷۰۰ متر مربع با کمک ۱۰ میلیون تومانی رهبری ساخته شد.

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری عنوان کرد: بنای مسجد فعلی از استحکام لازم برخوردار است و در نقشه، مسجد صاحب الزمان (عج) شامل ۲ طبقه می باشد و کتیبه ای بر دیوار مسجد نصب شده که سال ساخت بنای قبلی با حضور مقام معظم رهبری و همچنین ساخت بنای فعلی با کمک رهبری بر روی آن حک شده است.

وی اضافه کرد: از زمان ساخت بنای فعلی تاکنون در طبقه پائین مسجد نماز اقامه می شود و بخشی از آن به مهدیه اختصاص داده شده اما به دلیل کمبود منابع مالی هنوز حیاط مسجد تکمیل نشده و طبقه فوقانی آن نیز ساخته نشده است.

مطهری اظهار کرد: کانون تخصصی عفاف و حجاب جنوب کرمان در ابتدا از همین مسجد شروع به فعالیت کرد بعدها در مسجد جامع شهر جیرفت مستقر شد.

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ساغری بیان کرد: داخل محوطه بیرونی مسجد کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای (مدظله العالی)، پایگاه مقاومت بسیج خواهران و دفتر هیئت قرآنی قرار داشته و مشغول فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این قبل از شیوع کرونا مرکز نیکوکاری به نام حاج قاسم سلیمانی راه اندازی کردیم که در ایام کرونایی با همکاری سایر ارکان مسجد در حال خدمت رسانی به نیازمندان است.

پایان پیام/ 586